Werven van personeel steeds uitdagender en intensiever
Met slimme middelen en creatief handelen is er veel mogelijk!
Met slimme middelen en creatief handelen is er veel mogelijk!
Met het aantrekken van de arbeidsmarkt wordt het lastiger om de de juiste man/vrouw te vinden. De arbeidsmarkt lijkt nooit in balans te zijn. Afgelopen jaren hadden we te kampen met een grote werkeloosheid en weinig vraag naar personeel. Veel organisaties waren voorzichtig, als het ging om uitbreiding van het aantal medewerkers. Mensen met een baan bleven bij voorkeur zitten en hielden zich vast aan de “zekerheid” van hun contract.
Toch was het ook in deze periode al voor bepaalde beroepsgroepen lastig om nieuwe medewerkers te vinden.
Nu de economie weer in een gunstig vaarwater is gekomen, wordt dat alleen maar lastiger. Vraag en aanbod sluit steeds minder aan.
Organisaties kiezen er weer voor, om recruitment uit te besteden. Goed nieuws voor die partijen op de markt die zich bezig houden met Werving & Selectie, Headhunting en Recruitment. Het aantal opdrachten neemt toe. Maar hoe ga je ze invullen?
Belangrijk hierbij is zichtbaarheid! Prominent aanwezig zijn op die (Social Media) kanalen, welke aansluiten bij de doelgroep waar je naar op zoek bent. Een vacature (bij de werkgevers vaak verstopt) op een website en een post op een jobboard is niet toereikend. Voortdurend intensief moeten searchen kost veel tijd en het duurt vaak lang om tot resultaat te komen.
Door als specialist in de werving en selectie continue in gesprek te zijn met de arbeidsmarkt, vanuit je eigen expertise, maar ook namens je opdrachtgevers, is het makkelijker om succesvol te zijn.
Er zijn veel communicatiekanalen waar je gebruik van kunt maken. Als je in staat bent om bij de juiste doelgroep naar voren te laten komen, waarom werken bij jouw opdrachtgevers interessant is, creëer je automatisch meer sollicitaties.
Door ook de arbeidsmarktcommunicatie in te bedden in je werkzaamheden, zal het goed stroomlijnen van je processen meer van je vragen en worden je werkzaamheden diverser. Je bent niet alleen bezig met werving & selectie en het inregelen van de bijbehorende processen, je communiceert voortdurend met de arbeidsmarkt. Dat vraagt andere kwaliteiten en andere kennis van jou.
Met goede ATS Software kun je je werkprocessen efficiënter inrichten. Als je daarnaast Marketing Recruitment goed weet in te zetten, wordt het makkelijker om succesvol te zijn.
Step2Go kan je met beide facetten ondersteunen. Als reseller van Carerix (waarbij wij naast het leveren van de software ook zorgdragen voor het onderhoud en beheer) helpen wij je in je procesoptimalisatie. Daarnaast geloven wij in de kracht van het samenwerken en zetten onze kennis en ervaring van recruitment, software als middel en recruitment marketing, graag voor je in. Wij helpen je (naast je eigen inspanningen) met het vindbaar maken van jouw vacatures op zowel Google als Bing (SEO), Linkedin, Facebook, Twitter, Pinterest en Instagram.
We maken graag een afspraak met je voor een nadere kennismaking. Klik hiernaast op ‘neem contact op’ en laat je gegevens bij ons achter of bel met 013 30 400 22.
Apennijnenweg 16
5022 DV Tilburg
info@step2go.nl
+31 (0)13 30 400 22
KvK: 63174804
BTW: NL855124350B01