Instagrammen als recruiter doe je zo!
2,1 miljoen potentiële kandidaten?
2,1 miljoen potentiële kandidaten?
LinkedIn, Twitter en Facebook zijn gangbare online kanalen om kandidaten te werven. Naast deze kanalen is Instagram een relatief onbekend middel om je vacatures onder de aandacht te brengen. Instagram is met name populair onder jongeren tussen 15 en 35 jaar. Op dit moment wordt het door ongeveer 2,1 miljoen mensen gebruikt in Nederland en is in tegenstelling tot Twitter, sterk groeiende.
Instagram is zeer geschikt ter ondersteuning voor je Employer Brand. Wie ben jij als organisatie en wat wil je uitstralen naar je afzetmarkt? Op Instagram doe je dit door middel van leuke en actuele foto’s. Hiermee probeer je volgers te krijgen, waar ook potentiële kandidaten tussen zitten. Wanneer je de interesse hebt gewekt bij de talenten kun je ook je vacatures gaan promoten via Instagram. In de biografie van je Instagram account kun je de link naar de vacatures plaatsen. Let hiermee wel op, Instagram is namelijk een te gevoelig platform voor het plaatsen van veel vacatures. Zorg ervoor dat het grootste gedeelte van je updates van sociale aard zijn met leuke foto’s en filmpjes en kies vervolgens voor het juiste moment met het promoten van je vacatures. Verwacht geen daverende successen op korte termijn, je zult eerst voldoende volgers moeten creëren.
Met betaald adverteren vergroot je snel je doelgroep. De advertentie kun je vervolgens targetten op doelgroep, leeftijd, interesses, locatie, etc. Het is ook belangrijk dat je advertentie er beeldend aantrekkelijk uitziet.
Dit zijn de 7 tips om Instagram als wervingsspecialist in te zetten:
We maken graag een afspraak met je voor een nadere kennismaking. Klik hiernaast op ‘neem contact op’ en laat je gegevens bij ons achter of bel met 013 30 400 22.
Apennijnenweg 16
5022 DV Tilburg
info@step2go.nl
+31 (0)13 30 400 22
KvK: 63174804
BTW: NL855124350B01